donderdag 28 januari 2010

Stilstaan. Op het raam.



Het is niet hetzelfde bovenstaande beeld dat ik zie vanop tram 21/22 wanneer deze over de Martelarenlaan heen en weer glijdt richting kot, maar het is wel hetzelfde gedicht. De titel was leesbaar en zo kon ik het gedicht gemakkelijk vinden.


Stilstaan

Vanmorgen horloge gepakt:
staat stil. Kapot.
Niks meer aan te doen.

Op het balkon gezeten.
Broodje kaas gegeten.
Poes gestreeld.
Geraniums water geven.

Radio aangezet. Gewenst
dat niet alleen mijn horloge
maar ook deze dag
stil zou blijven staan.

Gil vander Heyden


(Het was niet voor niets Gedichtendag vandaag! :-))

Aan degenen die die tram ook wel eens nemen: het is het huis tegenover de Delaize-inrit.


PS. Oja, en de heuse kwellingenreeks is bijna ten einde, ook voor mij, eindelijk zo. Om het met mijn Prof. Moderne Kunst op het mondelinge examen van vandaag te zeggen: "Nog twee nachtjes slapen dus - dat zeiden ze zo als wij klein waren" :-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

allora! schoon gedicht wel.
ook een beetje zoals mijn dag, vandaag.
hoe ging die laatste drukke reeks nog? hopelijk goed.
en dan nog wat: ik vind het nieuwe gedicht ook mooi! wat jij?

ik groet je
ik heb nogal weinig inspiratie
in deze tijden :)
dat merk je wel

groet!

Pegasus zei

Even warm gegroet, liefste Karen.
De laatste drukke reeks is geëindigd in gezeik of beter: in geziek. Bijna zou ik zeggen: hoe kon het ook anders, maar dat zou nogal neerslachtig zijn hé en dat zijn de dagen van dit seizoen al genoeg.

Het nieuwe gedicht is een goeike ja, al beken ik eeuwig en meestal Nolens te verkiezen boven de anderen :) en zo had ik dus ook nu voor hem gestemd. Wanneer hij zelf dan nog eens zijn werk voorleest, Karen, dan zou ik nergens anders willen zijn. Gesammtkunstwerk? (een woord van Stalpeerd :p) oja!

Inspiratie is als een Kondratieff-golf, dat weet jij evengoed als ik. Geen nood. Ge doet da goe joh :)

Hartelijk ge-zwaai